Reisimine ei tähenda ilmtingimata reisimist kaugele või välismaale. Meie imeilusas Eestis on nii palju kohti, mida avastada või lõõgastuda ja puhata.
Suurepärane idee on veeta näiteks nädalavahetus ülikoolilinnas Tartus. Meie reis sisaldas spaa puhkust koos vaatamisväärsustega tutvumisega.

Eesmärgiks ei olnud võtta viimast ehk ei kapanud kõiki huvitavaid kohti läbi keel vestil, vaid võtsime rahulikult. Polnud ammu Tartus käinud ning see kord võtsime kavva vahepeal lisandunud uue ERM-i ja Tagurpidi maja.

Meie ööbimiskohaks oli V spa,  mis asub mugavalt bussijaama lähedal (transpordiks valisime see kord auto asemel bussi, rong jäi valikust välja, sest rongijaam Tartus veidi kaugel keskusest). Spaa oli väga ilus ja mõnus. Jõudsime Tartusse reede õhtul kell 18 ning kui olime asjad tuppa viinud, jalutasime Raekoja platsile söögikohta otsima. Olime internetis veidi surfanud ja välja valinud Kreeka-Bulgaaria restorani Balkan.

Alguses mõtlesin kana souvlakit süüa, aga muutsin meelt, sest eelroad tundusid nii isuäratavad - tellisime grillitud halloumi, dolmad ja mina küpsetatud leiva balkani moodi. Jäime toitudega väga rahule, tomatid ja kurgid tundusid kuidagi eriti maitsekad! Muidu hetkel poes suht maitsetud kevadet oodates:)

Jõudsime peale õhtusööki ka natuke vee- ja saunakeskuses sulistada ja saunad üle vaadata. Viimasel tunnil (avatud kl 22ni) oli rahvast mõnusalt vähe:)
Laupäev oli ilus päikesepaisteline ning otsustasime ERM-i jalutada (u 3km), vahetult enne ERM-i jõudmist märkasime Tagurpidi maja! Teadsime, et asub ERM-i lähedal, aga ei aimanud, et nii lähedal. Tegin mõned klõpsud ja kahtlesin, kas tahangi sisse minna, sest kergesti pidi paha hakkama:)

ERM oli suur ja uhke juba väljast, ostsime maja pileti (14€) ja asusime tutvuma. On väga põnev ja lahedalt interaktiivne, põnev peaks olema ka lastel. Seal saab vabalt veeta tunde, me kusagile väga pikalt peatuma ei jäänud. Vahepeal väike paus kohvikus:)

Mulle meeldis, et WC-sid oli tihedalt, ei pidanud neid otsima ja see kord mul läks WC-d eriti vaja, sest ilmselt millegi katsumisest tekkis vasakule käele allergia nii, et hakkas kipitama ja paistetas täiesti üles (ei saanud enam kätt kokku suruda!). Üks kord varem on seda ka juhtunud ja siis aitas käe veega pesemine (too kord instinktiivselt tahtsin kätt pesta). Nii käisingi iga kord kui WC-d nägin, kätt loputamas:) Hakkas peagi paranema ja hotelli tagasi jõudes oli juba täiesti normaalne.
Käisime ka presidendi vastuvõtu kätlemisruumis  ja seisime seal kus Kersti pidi tunde seisma. Ei tea, kuidas nad suudavad. Õhku oli nii vähe ja ruum pisike karp...

Muuseumis on ajatelg, kus liigud ühest ajastust teise. Eriti eredalt jäid meelde isetehtud muruniiduk, interaktiivne voodi (koju ei tahaks), aga ka näiteks Eesti esimene lipp (pildil).
Kõige kauem aega veetsime igasuguseid keelemänge mängides ja rahvariideid vaadates - ühes ruumis sai istuda kui "modellid" ringi tiirutasid.
Kui olime sealt juba lahkunud ja kõrvalruumis, hakkas seal korraga lahe retro disko. Mul kummitas terve õhtu "Kaunid baleriinid..."

Olime ERM-is nii kaua aega veetnud, et Tagurpidi majja sisenemine jäi järgmiseks korraks, sest tahtsime ju spaas ka natukene kauem sel õhtul olla. Söömas käisime vanas heas Vapianos.

Spaas meeldis kõige rohkem kadaka saun, aga ka soolabassein (inspireerituna Surnumerest, mulle meenutas Vahemerd, kuigi mitte nii ilus sinine ja päikest ka ei olnud:)). Sauna- ja veekeskuses on palju ruumi nii, et kuigi rahvast oli laupäeval rohkem, see ei häirinud ning isegi õnnestus tabada hetk, kui üks mullivannidest vabanes:) Jaapani basseinis ligunesime 41 kraadises vees üpris kaua kuniks mul tekkis mõte, et külmas pidi kauem säilima, järelikult liiga kuumas vees võib olla risk krimpsu tõmbuda:) Üsna varsti peale seda ei olnud enam nii mõnus seal Jaapani basseinis.
Kokkuvõtteks, oli igati mõnus väike puhkusereis. Polnud Tartus ammu käinud nii, et kohati oli lausa tunne nagu oleks välismaal:) Ja Hiiumaalt tulles selline mõnus linna tunne ka (Tallinnas seda ei teki, sest seal käimine nii tavapärane).

Erinevate spaade pakkumised jooksevad ka meie sooduspakkumiste lehel, kui vajad abi reisi kokku panemisel siis oleme meeleldi valmis aitama! Lisaks Tartule on veel palju mõnusaid sihtkohti, samuti jäi Tartus nii palju järgmiseks korraks avastamiseks.