Great Ocean Roadil on nii palju näha ja teha, kuid kahjuks on tavaliselt aeg piiratud. Seetõttu on hea saada soovitusi kohalikelt. Jätkame Campbelli lemmikutega.

6. Great Oceani matkarada

See on 100 km pikkune tähistatud matkarada, mis läheb mööda kaldaäärt Apollo Bayst 12 Apostlini. Et nautida ilusat rannikut lähedalt saab teha mitmeid imelisi päevaretki sellel matkarajal. Miks mitte alustada algusest? Marengo karavanipargist saab alguse matkarada, mis läheb läbi kämpinguplatsi. Võta suund Otwayle läbides mitmeid randu. See on hea võimalus selle matkaraja proovimiseks ning hea isutekitaja, et rohkem ette võtta:).

7. Crayfish Bay

Crayfish Bay on unikaalselt kaitstud rannariba muidu väga avatud, järsul ja käänulisel laevahukurannikul. Pargi Cape Otway tuletorni juures ning kõnni 1 km tagasi Apollo Bay suunas mööda Great Oceani matkarada, mis algab kohe tualettide tagant. See tükike paradiisi on suurepärane koht terve päeva veetmiseks nii, et paki kaasa raamat ja piknikukorv.

Cape Otway tuletorn

8. Melanesia Beach

See rand ei ole igaühele, sest 5 km käimist järsakust alla rikkumata ja puutumata randa tähendab 5 km tõusu, et tagasi autoni jõuda. Campbelli arvates on see aga seda väärt. Mõõna ajal tekivad imelised basseinid kaljude vahele, mis on kaitstud suurte ohtlike lainete eest. Kui kärbsed segavad, siis mine 100 m mööda oja ülesvoolu ning leiad meeldiva muruplatsi pikniku pidamiseks.

9. Aire River Campground

Ilus telkimisplats imelise jõe ääres, mis on rikkalik lindude poolest ning kust on hea juurdepääs nii randa kui matkaradadele. See ei ole teest kaugel, kuid tundub häirimatult isoleeritud, eriti väljaspool tipphooaega. Great Oceani matkarajad lähevad mõlemas suunas. Campbelli üks lemmikuid on matk siit Castle Cove´ini.

10. Peterborough päikeseloojangul

Siin lõppeb ametlikult Great Ocean Road. Kahjuks pööravad paljud turistid Port Campbelli juures ümber, kuid ainult 8 km mööda rannikut edasi asub Peterborough – kõige paremini hoitud saladus Great Ocean Roadil. Naudi kindlasti päikese loojumist ookeani (Victoria osariigis näeb seda harva) Worm Bays vaadates Bay of Islands Coastal Parki suunas.

Loodan, et nautisite reisimist mööda Great Ocean Roadi sama palju, kui mina (mul tuli lisaks enda reis meelde). Great Ocean Road on kindlasti top 10 koha seas, mida Austraalias peab külastama. Suur tänu Campbellile oma lemmikuid jagamast!