Võib-olla veel mäletate blogipostitust reisi planeerimisest Kreekasse? Oli mõnus suvepikendamise reis kahel imelisel Kreeka saarel: Sifnosel ja Milosel. Sellel reisil oli mul kaasas reisipäeviku prototüüp, millest peagi valmis Reisivõluri reisipäevik.
Reisipäevik Kreeka reisist (pildil olev kott on reisilt ning valmistatud taaskasutatud materjalist)

Reisimuljed Kreekast on seni veel jagamata. On aeg vaadata, mis põnevat reisipäevikusse kirja sai ;)

Alustuseks on reisipäevikus vajalik praktiline teave reisi kohta: lendude, öömaja ja transpordi info. Transpordi kohta sel reisil peamiselt laevade info (saartele), aga ka mõte, kuidas liikuda kohapeal: Ateenas ühistransport (metroo), kuid vahel ka võib-olla takso, sest neljakesi võib see olla soodsam (ja muidugi mugavam. Näiteks Ateenast Piraeuse sadamasse, eriti kuna on varahommik, mil iga minut arvel :)

Enne reisi olin kirja pannud ka sihtkoha info: selle reisi puhul kõige olulisem saarte suurus, et neist aimu saada (Sifnos 73,94
kmja 2200 inimest; Milos 160,1 kmja 4977 inimest). Samuti, mis sööki kindlasti sooviks proovida, et see reisil ei ununeks (dolmad, moussaka, souvlaki).

Reisipäeviku check-list aitab pakkimisel kõige olulisemad asjad meeles pidada. Eeltäidetuna on kirjas näiteks  pass/id-kaart, laadijad, sularaha-pangakaart. Ise saab lisada just endale kõige vajalikumad asjad: mina lisasin nt Kindle e-luger, lennusokid (mul hakkavad jalad valutama lennukis), Reisipäevik ja päikesekreem.

Vaatamisväärsuste nimekirjale lisasin ka to-do-listi ehk et lisaks sellele, mida vaadata, ka mida kindlasti teha! Muuhulgas Ateenas kohtuda sõbranna Dimitraga (kelle lemmik on Sifnos!) ning Milosel võtta paadituur ümber saare.

Vaatamisväärsused ja to-do-list

Ja võibki reis alata:)

Esimene päev, 4.09.2019
Mis plaanis:
- jõuda öömajja
- saada kokku Dimitraga!
- vaadata Ateenas ringi (Acropolis)

Praktiline info:
- 3:35 (7:00) lend Tallinn-Ateena
- Ühistranspordiga öömajja, võib-olla saab varem check-in teha (täpsustada!)

Mis toimus?
1:45 äratus, asjad olid pakitud:) Juba kl 2 takso lennujaama (3,70€). Lennujaamas latted ja vesi. Muudeti lennu värav (2st sai 3), kuigi tundus, et lennuk on väravas nr 2. Sealtkaudu tulid inimesed maha, aga meie jalutasime sinna 3nda värava kaudu:).

Lennukis jagati kõigepealt kommi, mis meenutas mulle minu viimast Kreeka reisi, kui ka lendasin Aegean Airlines´iga ja viisin kommi kellelegi, kes kogub just lennufirmade komme!

Varsti sai ka süüa - pole paha sellise hinna eest - 97€ inimene ja otselend! Natuke sain magada ka. Lennujaamas leidsime metroo ilusti üles (Google Maps), üllatusin esimese hooga, et metroopilet 10€/in. Samas see tavaline, et lennujaamast on kallim, mis mulle meenus, kui esimene üllatus möödas oli:)

Kohviku, kust öömaja võtme pidime saama, leidsime ilusti üles, aga kuigi tädil oli meie öömaja võti, siis tal polnud infot, et selle meile pidi andma (kuigi olime nii kokkuleppinud ja pidime varakult check-in saama teha). Lõpuks peale väikest vestlus tädi leebus ja andis mulle võtme. Selgus, et tüüp, kes talle pidi ütlema, magas. Aga super, et saime nii varakult öömajja. Puhkasime ja siis sööma.
Acropolis, Ateena

Öömajal super asukoht, sest Acropolis üle tee ning palju söögikohti kohe samal tänaval, kus öömaja. Sõime hommikust:) Kelner soovitas muna Kreeka moodi, et tema ema tegi ja super hea:) Munapudru basiiliku, feta ja tomatipastaga. Oli hea ja huvitav. Teistmoodi.

Seejärel jalutasime ühele väljakule, kus saime Dimitra ja ta emaga kokku. Nad viisid meid sellisesse kohta, mida me ise ei oleks osanud otsida, kus oli katuseterass ja imeline vaade Acropolisele. Kahjuks varjus olid kõik kohad kinni, pidime istuma lauspäikese käes. Aga eks see oligi suvepikendamise reis:).
Vaade kohviku katuseterassilt

Mõnus oli lobiseda ning leppisime kokku, et võimalusel kohtume ka reisi lõpus, kui saartelt tagasi oleme ehk meie viimasel õhtul Ateenas. Seejärel suundusime Acropolisesse (10€). Rahvast oli palju, kuid piletijärjekord liikus ruttu ja seejärel hajus rahvas juba laiali. Kõigepealt käisime muuseumis (suht jama) ja suveniiripoes (ostsin järjehoidja:)), siis ronisime Acropolisele.

Väga palav oli. Õnneks sai automaadist vett osta (0,5€ väike pudel). Kõigepealt olid ägedad vaated ning kreeka teater. Acropolis on väga mõnus koht ja eriline. Seda on võimatu sõnades kirjeldada. Olin ühel korral varem seal käinud, aga polnud meeles, et nii eriline on. Soovitan kõigil võimalusel seal käia.
Teatri varemed Acropolisel

Peale kõndimist palavuses puhkasime veidi öömajas enne, kui suundusime õhtust sööma. Leidsime mõnusa koha ning tellisime mingit valget kala (nimi algas D tähega:)). Pärast toodi meile koos arvega imemaitsvaid tumedaid viinamarju! Need olid nii head, et pidime kohe poest juurde ostma koos mingi kohaliku valge juustuga (feta ja halloumi vahepealne), mis väga hea ei olnud, aga kohalik:)

Kõige põnevam: Acropolis

Järgmise korrani (2. reisipäevani)!